2007-10-19
 18:57:56

Strax.

Nu känns det verkligen att flytten börjar närma sig.
Lägenheten står tom, tror vi i alla fall, hon som bodde där innan har i alla fall tagit bort insynsskyddet i sovrummet och lampan i köket är också borta, det som innan har varit mitt tecken på att hon har bott kvar.
Nu är hon kanske helt enkelt borta och lyan är vår om bara lite mer än en månad. :D
En annan grej som gör att man känner att det närmar sig är min baby som är så otroligt duktig. Han har gjort grejjer som jag trodde var kvinnogöra, sånt som kanske får mig att undra om jag är kvinna egentligen. Han har ringt och fixat med flytten av telefon, tv/bredband och el. Helt underbar grabb är han ju som fixar sådanna saker som jag inte ens orkar tänka på och orkar genomföra. Men jag är väldigt bra på att tjata på honom om det.
Men och andra sidan så tycker jag att det är upp till honom att fixa det eftersom det är han som står för grejerna. Ha!
Det enda som behövs fixas nu är adressändring, sen tror vi att allt är taget hand om och fixat.
Färg ska köpas och grejjer att kleta på färgen med och sen är det bara att invänta soffan och köksbordet som kommer i början av december. Hoppas verkligen att vi får tillgång till lägenheten innan så att vi hinner måla och så innan soffan kommer. :)


Snart är det jul också och jag känner hur julkänslorna blir starkare och starkare i kroppen. Jag längtar tills vi ska klä granen och lägga julklappar under granen. Vi ska sätta stakar och hänga stjärnor i fönstret och ha en massa tända ljus hela tiden. Och inte nog med allt detta mys. Vi ska också ha julafton hemma hos oss. Ett litet knytekalas där man tar med sig lite var och sedan sitter och myser på det tillsammans hemma hos oss i vår nya lya. :)


Ansofi

Hej emelie!

är det du som kommenterat på min blogg?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: