2007-09-08
 16:24:38

En galen tvådagarsrusch.

Det har varit två galna dagar nu. I torsdags började det med att jag tog bussen till jobb. Lite smått nervös eftersom jag typ aldrig åker de gula bussana. Jag vet liksom inte om man säger barn, vuxen, hel eller halv. Jag gick i alla fall på bussen med mina 20 kronor i mynt och säger snäkkt til busschaffisen, "En till sydsvenskan" "Ja" säger han och knappar in på den här maskinen och det kommer upp en summa på 15 kronor på rutan och jag lägger upp 15 kronor och då säger han. "Det blir 8 kronor" Tack säger jag och går och sätter mig. Herregud, en vuxen kvinna i sina bästa år åker bussen till jobb men blir tagen för att vara ett barn. Kanske för att jag hade en skolväska med min mat. Men det var i alla fall bra för då kunde jag skänka dom där slantarna till Freddo sen när jag kom hem igen. I alla fall, när jag kom fram till jobb så fick jag nycklarna till alla ställen som jag ska städa på och jag fick också bilnycklarna till den splajsnyabilen! Så söt och röd är den, skön att köra men det som pajjar hela är den stora strajpningen som är på hela bilen! "Support Syd, Städ och internservice" Det kunde jag ha varit utan tack.
I alla fall så började jobb dagen och slutade inte förren 18.40 på kvällen. Så kommer mina torsdagar sluta hädanefter. Mindre skoj iaf! 

Fredagen började jag redan klockan 6. Vaknade klockan 4 och var hyffsat pigg, men ville inte gå upp sådär tidigt, så jag låg ju till klockan 5 som planerat, då ville jag absolut inte gå upp och funderade på om jag skulle ställa om klockan till 6 istället.  Jag ställde om klockan men ångrade mig sedan igen för jag hade ingen lust att sluta sent eftersom vi skulle på18årsfest på kvällen. I alla fall så avslutades jobbdagen med en hemstäd som hette duga!! Herre min gud hur det kan se ut hos folk!

15.15 var jag hemma och jag hade tänkt sova så att jag skulle vara pigg under kvällen. Men det han jag ju inte, och 17.30 åkte vi till Mobilia för jag skulle handla skor,(Vi skulle vara på Strandhem lite efter 18)  men på vägen dit kommer jag på att jag har glömt mitt presentkort så det blir inga skor, och Freddo skulle handla byxor men dom hade inte Jack&Jones där så vi fick åka till obs. På obs gick vi skilla vägar eftersom jag var tvungen att hitta något att ha på mig på kvällen. Jag blev irriterad eftersom jag inte hittade något och jag skrattade där jag gick för mig själv eftersom det är typiskt mig och Freddo att vara ute i exakt sista sekund. Tillslut hittade vi vad vi skulle och vi åkte för att hämta upp Johan. Körde runt på hela Riseberga i kanske 10 minuter utan att hitta rätt. Tillslut lyckades vi och det var bara att trampa på gasen och åka till Strandhem. När vi kommer dit hälsade jag på lite släktingar och sedan käkade vi. Vi var ju ashungriga. Senare på kvällen kom Helenas kompisar, och på kanske bara 10 minuter kändes det som att jag blev 10år äldre. Jag kände mig ruskigt gammal när man hörde på deras snack och när man såg vad det var för folk som trillade in. Såsyskon till dom jag umgicks med tidigare som är ett år äldre än mig. Ja, det var helgalet! :) På vägen in till stan så kom det på folk från festen, lagom fulla var dom och spydde och hade sig i bussen. Där satt vi, längst bak, jag, Fredrik och Johan. Hur gamla som helst. :)

Åkte till Slagt, tog vars två Shots, och sedan minglade vi lite med varandra och dansade lite, men bara lite och sedan avslutades kvällen ca 3.30. Då hade ju jag nästan varit igång i 24 timmar. Och det roliga var att jag inte var astrött. I alla fall inte innan jag kom upp i hemmet.

Idag är det fotboll och lugnt mingel hemma hos Johan. Antagligen med lite mat. En lugn lördag helt enkelt :)

image11


Anonym

Fylletratt!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: