2007-09-19
 19:22:28

This lyxiga onsdag!

Onsdag! Typ världens skönaste jobb. Har 6.5 timmars städning som jag klarar av på 4.5-5 timmar. Hur gott är inte det, och jag börjar jobba klockan sex så att jag kan sluta riktigt tidigt. Idag hade vi möte på jobb, som gjorde att jag var kvar där till klockan fyra. Annars hade jag varit hemma vid tolv.

Nu sitter jag i sängen, Freddo vid bordet och vi lyssnar på lite musik. Trevligt faktiskt. Fick sån typ magknip i magen när jag diskade så jag valde att lägga mig en stund när jag var klar med disken. Fredrik insisterar på att jag ska ringa vårdcentralen och kolla upp det. Själv tycker jag inte att det är någon idé. Känns inte så lönt att betala 300:- för något som inte kommer ge mig nåt. Jag tror nämligen bara att det är lite magknip som man kan få ibland när man äter starkt. Som chili tex. Men det är ju sött att han bryr sig :)

Idag när jag kom hem från jobb träffades vi nere på Caroli skulle handla middag, gick och kollade lite i affärer. Inne på Village har dom jätte fina saker till hemmet. Hittade en söt dörrmatta och lite annat gulligt. Typ fat, som ser ut som en tekanna som man lägger tepåsen på när man är klar. Det kan vara skoj när Nettan och Helena kommer hem och dricker te i vårt nya hem. Sen var vi på Lagerhaus och shoppade loss. Ett duschdraperi, en tvålpump och en nackkudde tillbadkaret. Det var nog allt, och sånna där ringar som man hänger draperiet i, självklart. Hittade lite annat fint också. Det ska bli så kul att pynta. Köpte gardiner i helgen till köket och sovrummet.

I veckan så var vi på Nilssons i Svedala och kollade möbler. Hittade ett köksbord och en soffa som vi ska dit och beställa i helgen. En benvit soffa med en shofräs som vi kallar det. Köksbord i Ek med beiga sitsar. Var även på EM i Staffanstorp där vi hittade ett soffbord och lite lampor och så. Det kommer bli hur fint som helst. Det roliga är att jag trodde att vi skulle bli världens ovänner under dessa förhållandena, men vi har tänkt ungefär lika hela tiden. Hur vi vill ha det, vad vi vill ha osv. :)

Har funderat på hur vi ska göra med lägenheten som vi har nu. Om Mikael ska ha den eller om vi ska säga upp den. Fredrik ringde Mikael innan och han ville hyra ut den i andra hand. Så vi skulle komma på någon som ville hyra och då tändes det en lampa i mitt huvud. Jag hade läst i Linas blogg att Mathildas bror behövde lägenhet, så jag ringde henne och hon skulle ta kontakt med honom om han vill komma på visning och så. Sen får vi komma överrens om vad som ska stanna kvar i lägenheten så han har något att bo med.

Nu är det snart helg igen och denna helgen hoppas jag blir lugnare än den förra. Förra helgen tog kål på en. Men det var trevligt att festa med Elin och det får vi göra om så småningom. 
En bild på mig hemma hos Elin då jag hade "förfest" i hennes iskalla lägenhet i morgonrock.

image12 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: