2008-10-08
 18:36:26

Ischias.

Ischiasnerven (på latin nervus ischiadicus) är kroppens längsta nerv. Den löper ut från ryggmärgen i nedre delen av ryggen, och går genom nedre delen av kroppen via lårets baksida och ner i foten. Ischiasnerven är tjock som ett lillfinger. Den sköter nervförbindelserna för nästan hela benets hud, musklerna på lårets baksida samt i underbenet och foten.

Vid diskbråck kan ischiasnervens rot bli hoptryckt, och ger då smärtkänslor ute i kroppen som kallas ischias. Ischias kommer smygande eller hastigt i ischiasnervens utbredningsområde i lår, underben samt i fot.



När jag var liten blev jag jämt irriterad på min mamma. Vad vi än gjorde och vad som en sas och vad man än frågade om så hade hon ont i sin Ischias.
- Mamma kom och lek med mig.
- Nej älskling, jag kan inte jag har så ont i min Ischias.

Jag och Elin drog upp det i sommras igen. Vad vi än pratade om så handlade det om Ischias. Nu har jag fått ont i min Ischias på riktigt och det suger anal. Jag känner mig som typ 90 år gammal och har ont i min Ischias.

Ischias, Ischias, Ischias, Ischias. Det är nog ett av världens bästa ord!!


PS. Fredrik ska döpa om sig till Knulla-Maj Petersson


Johat!

Hahaha, jag förstår precis vad du menar! Jag är 24 nu men var 21 när jag fick diskbråck. Det är tamigfan kärringaktigt/gubbigt så man blir blå.



Mitt tips är att gå till en kiropraktor, det hjälper temporärt och är jävligt skönt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: