2009-04-09
 19:15:04

Inkasso.

Ääääntligen är det långhelg! Slutade redan klockan 12 idag och Fredrik kom och hämtade mig på jobbet och sedan åkte vi och käkade lunch och sedan vidare för att tvätta och städa bilen. Det är en helt  underbar bil nu och den känns som ny.

Åkte sedan hem för att ta en snabbdusch innan vi skulle vidare till Strandhem för att käka middag. Det blev årets första grillat och det var dundergott!

När vi kom hem så hittade vi lite brev på golvet. Konstigt, jag och Fredrik hade fått exakt samma brev och så säger Fredrik till mig:

- Det där är från inkasso.
- Va?!
- Ja, det är ett inkassoföretag.
- Va fan!! Säger jag och sliter upp kuvertet.


Det står att vi inte har betalt vår hyra och vi har si sådär många dagar på oss att betala den annars går det till kronofogden. Jag blir galen och Fredrik blir galen. När det är dax att betala räkningar så är alltid hyran det första som vi ser till att betala. Kollar igenom pärmen med betalda räkningar och mycket rätt där satt den, och betald var den. Fredrik kollar igenom historiken på sin internetbank och hittar ingen hyra där och jag kollar igenom  min och hittar ingen. Blev ännu mer tokig! Tillslut hittar vi en summa på Fredriks historik som är exakt samma summa som hyran. Så visst var den betald, bara det att han hade satt in det på Svenskradiotjänst istället för till Heimstaden! Och de på radiotjänst har inte ens hört av sig på att de har fått in en summa på 5599:- från oss utan mening. Så nu måste vi försöka få tillbaka de här pengarna från Svenskradiotjänst så att vi kan betala hyran så att vi kan slippa fogden. Vi får hoppas på det bästa och att allt löser sig på tisdag!


Anonym

Ibland blir jag mörkrädd...


Anonym

mörkrädd nattsvart



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: