2009-04-05
 21:18:09

Slutet gott, allting gott.

Nu är helgen över och den har varit himla trevlig och vädert har ju bara varit underbart. Man kan ju inte klaga.
Elin bodde här hemma hela helgen eftersom Fredrik var i Göteborg och festade loss och kollade fotboll.

I lördags när vi kom hem från Klågerup och hade ätit och allt det där så tog vi tag i Sing Star och sjöng för gapande halsar. Vi skulle sedan vidare till Möllan och möta upp Madde och hennes kompisar. När det var dax att göra sig klara för utgång så gjorde vi uppror. Vi lämnade Sing Star framme på golvet. Bara för att vara lite galna och göra något förbjudet. Fredrik hatar ju när jag lämnar det framme, men vi tyckte att det var himla skoj. Vi lämnade allt vi kunde framme. Men på morgonen därpå så fattar vi varför han vill att man ska plocka undan efter sig. Det var inte så kul att komma upp på morgonen och se det ligga framme :)



Som sagt så mötte vi upp Madde och hennes kompisar på Möllan senare på kvällen. Vi skulle möta dom klockan nio så jag och Elin åkte dit så att vi var där i tid. Jag ringer Madde och frågar henne var hon är, och då var dom fortfarande i Arlöv men de väntade på att bli körda så dom skulle vara där närsomhelst. Jag och Elin går in och köper vars en dricka och sätter oss ner och väntar på Madde & co. När det hade gått en halvtimme tyckte jag att det var konstigt att dom inte hade kommit så jag ringde henne igen. Då hade han som skulle köra dem inte kommit så de hade fått ta bussen. De kom en timme försent de jävlarna. Men kvällen på Möllan blev i alla fall trevlig och fylld med skratt och skitprat.

                  
Maddo                               Elin                                 Jag

Efter Möllan gjorde vi något vi aldrig skulle ha gjort. Vi följde med Madde & co till Slagthuset. Vi har sagt flera gånger att vi aldrig mer ska gå dit, men tro fan att vi hamnade där i alla fall och jag ångrar det djupt! Jag och Elin tog en drink och sedan tog vi taxi hem igen. Aldrig, aldrig, aldrig med Slagthuset. Jag kände mig som mellan 60 och döden bland alla småglin som antagligen var ute på sin första fylla och som skulle svänga de lurviga. Jag tog stolt en bild utav en stolt Elin som till 110% hämtade ut sin jacka för sista gången på nattklubben Slagthuset.

      
Maddo                           Elin

Och här kommer en stolt Elin som lämnar Slagthuset för sista gången med stolthet, inga sura miner :)



Vi tog taxi till Midhem och tryckte i oss lite mat innan vi begav oss hemmåt. Vi bara längtade efter att få krypa ner i sängen, hyffsat nyktra och veta att vi skulle må bra dagen efter. När vi kom hem så tog vi varsen våldtäcktsdusch för att få av oss allt det räliga vi hade varit med om under kvällensgång. Och bytte även sängkläder och sedan la vi oss nyduschade i nya sängkläder och somnade som två bebisar. När vi vaknade på morgonen så gick vi upp och käkade lite frukost och gjorde oss klara och klädde oss i myskläder. Sedan satte vi igång en film. Crazy/Beautiful. Den är så himla fin den filmen och jag älskar verkligen Kirsten Dunst som skådespelerska. Vi grät som två bebisar i slutet båda två. Tittade på varandra och började skratta som galningar samtidigt som vi grät. Vi kunde verkligen inte sluta. När den filmen var klar så satte vi på en annan film och det var samma visa där. När filmen var slut så grät vi och grät tills vi var helt torra i ögonen och var överrens om att vi inte skulle se dom filmerna på ett bra tag.

Här är min älskade storasyster. I världens kryll efter att ha lagt sig med blött hår och rödgråtna ögon efter två filmer.



När filmerna var avklarade begav vi oss hem till mamma och Göran som bjöd på middag. Det var riktigt gott med mammas mat. Det var längesedan man åt det. Vi kollade även på fotboll och Hockey. Iaf jag och Göran. Elin och jag var väldigt intresserade av resultaten efter som att vi hade spelat en del matcher på Lången. Tyvärr så förlorade HV71 men Man Utd vann i slutsekunderna :) När vi kom hem så rättade vi våra lappar och blev helt till oss. Vi lyckades pricka in 6 rätt på ena lappen och kammade hem en vinst på 600:-. Vi satsade bara 10:- och det är nu man ångrar sig att man inte satsade en hundring :) Men så kan man inte tänka, vi nöjer oss med 600:- som vi nog ska kunna sätta sprätt på :)

Så denna vinsten väger ju nästan upp för missödet från igår kväll. Och sen kommer ju Fredrik hem inatt och det ska bli skönt!

Summan av kardemumman blir alltså:

Slutet gott, allting gott!


E

Tror jag måste banta, liknar en köttbulle på fotona samt kanske möjligtvis raka av mig mitt hår!!


Anonym

Vilken rolig helg ni har haft



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: