2009-01-22
 20:42:24

Elin är bra bäng.

Under en kortare tid så har det luktat väldigt illa i vår lägenhet. Riktigt surt! Så idag när jag kom hem så bestämde jag mig för att ta mig i kragen och bli av med den här odören en gång för alla. Så jag började med att ta ut soppåsen och sedan skurade jag ner hela skåpet under vasken, dörrar och allting. Sedan när jag ändå var igång tänkte jag att jag lika gärna kunde ta och torka av alla skåpsdörrar, och då var det lika bra att ta kaklet också, och sen tänkte jag att då kan jag lika gärna damma köket och städa det ordentligt. Och sen när jag ändå var igång så tog jag badrum, storarum och sovrum också, och sedan så dammsugade jag och torkade golv också. Det var riktigt skönt att få hela lägenheten städad idag så slipper man det i morgon.

Elin kom hit och käkade middag och sedan tog vi en runda bowling. Då kommer Elin med en rolig kommentar.
Det hela började med att jag sa att nu under 2009 så är det dax att odla långt igen. Det höll hon med om. Och sedan skulle hon även satsa på att bli smal till 2010, var hon nu fick det ifrån vet jag inte vi var ju faktiskt inne på 2009.
Men sedan satt hon där i Fredriks stol och funderade och sedan säger hon:

- Undra vad man ska göra med 2009... jag ska nog ta hand om mig själv...jag ska inte dricka lika mycket....
- Inte lika mycket? Vi började året med en brakfest och nu i helgen ska vi festa igen?
- Jag sa inte lika mycket. Jag sa inte att jag skulle dricka mer sällan..
- Ja grattis du!

Haha det var så roligt när hon sa det för det kom verkligen från hjärtat. Haha!

Jag vann första rundan i bowling och sedan vann Elin de restrerande två. Jag blir galen på den där jävla bowlingen!
Proffsklotet är inget för mig!


Nu sitter jag här hemma i soffan i min ensamhet. Fredrik är och tränar och jag är riktig astrött. Fick ju aldrig min eftermiddagslur idag då jag satte igång med storstädningen direkt. Och inte gick jag hem tidigt heller eftersom jag satte mig på kontoret och fixade i ordning lite pärmar. Så nu har jag koll på dom om någon kommer och frågar mig.

I morgon är det fredag och då är det fredag ja .... tråkigt bara att jag ska jobba på lördagen men det ska jag väl ta mig igenom. Sen på kvällen så ska vi festa till det lite. Hoppas att jag är vid livet och redo för att parta loss.
Det ska bli skoj att se om Elin håller sitt löfte om att inte dricka lika mycket under 2009 ....

Godnatt!


Anonym

Ha ha ja där fick jag till det igen...ja o min lilla hjärna!


Johat!

Vad är det nu för trams ni två är inne på? Först Elin som ska dricka "mindre" och sen du som skriver "Sen på kvällen så ska vi festa till det lite".

Vad i helsicke! Jag och Fredrokk har lovat varandra att bli kulfulla! :) Det var länge sen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: