2009-07-12
 11:38:01

En restresa.

Här sitter jag, lagom uttåkad redan halv tolv på förmiddagen. Jag har verkligen ingen lust att sitta inne hela dagen. Samtidigt har jag en stark känsla att jag får komma på något själv, eftersom killen jag har här liggandes bredvid mig nog inte ska göra många knop idag. Full som ett ägg trillar han in inatt klockan halv tre. Svart i pannan och nu ett litet rött märke. Han tror att han troligtvis kan ha skallat någon igår. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om den där saken.

Funderar verkligen på vad jag ska göra idag. Om jag kanske ska ta och köra hem till Elin en runda och hälsa på henne. Då hade hon nog blivit glad. Men jag har listat ut att hon tvättar och det är ju inte min stora passion här i livet. Men åker man hem till någon som tvättar så är den oskrivna regeln att man ska hjälpa till så är det bara. Får se hur jag gör med den saken.

Igår fick jag och Elin en sjuk idé. Vi började prata om restresor och om hur vi två borde göra en tillsammans.
Men vi var båda bestämda om att den inte fick kosta med än typ 4000:- och sen uppehälle på det. Och det var max.
När vi hade varit och hämtat våra kebabtallrikar så åkte vi hem och käkade och sedan började vi leta efter resor.
Vi såg snabbt att det fanns ingen normal restresa för under 6000:- vilket var på tok för dyrt för oss eftersom vi ska två veckor till spanien i slutet av augusti början av september. Vi letade i alla fall vidare och tillslut så hittade vi något för 12000:- för två personer. Vilket vi tyckte var billigt. Men efter lite räknande och sådär så var det ju inte så himla billigt när man är ute efter en restresa. Så tiden gick och efter en stund så insåg vi att vi borde nog skjuta upp den här restresan på obestämd tid. Vi tar tag i den igen när vi känner att tillfället är rätt.


Jag tror bestämt att jag ska göra mig klar och ta mig hem till Elin en runda. Lämna fyllot ensam en stund så att han kan nyktra till i lugn och ro. Jag tror att det är bäst så.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: