2010-08-02
 15:27:05

Snabbresumé av semestern.

Nedan följer det långa, saftiga och välbehövda inlägget!

Vi  valde att glassa till det ordentligt så vi tog oss lediga även på fredagen. Dagen som skulle varit vår sista arbetsdag innan semestern. Det var gott att sova ut den dagen! Men vi sov inte så länge som vi trodde, man var exalterad över semestern. När vi slagit upp våra ögon gjorde vi oss klara, handlade bullar och gick hem till Elin. Där intog vi en god semesterfrukost och sedan gick vi ut på stan. Vi gick länge, i massor med affärer och handlade nödvändigheter. Det var ingen som gnällde över vilka affärer vi gick in i, vi bara gick. Lunchade på stan gjorde vi också, och drack öl. På Mando. När vi var klara på stan så gick vi hem till Elin, lämnade av det hon inhandlade, tog vars en cider och gick vidare hem till oss. Det kändes konstigt och förbjudet att gå med en cider öppet på gatorna när klockan bara var två. Skit i det sa Freddo, vi har semester. När vi nådde vår gata gick jag upp snabbt som attan, kissade och bytte om och sedan gick vi till Oh´Learys på Entré-torget. Där satt vi ända tills klockan tolv…ett? Ja, den var kanske till och med halv två. Jag minns inte. Men vi hade jättetrevligt. Alla kompisarna kom och vi kollade på fotboll och hade trevligt!

Lördagen bestod även den av shoppande. Var tvungna att hitta sandaler. Tacka vet jag OBS, dom kan man lita på i alla väder. Din Sko hade sandaler i vår storlek. Alla Din Sko uppe i stan hade inga sandaler alls! Och då var det ändå den 3 Juli. Man kan varken ha slut eller plockat bort sina sandaler då. Jag ville nästan köpa 3 par, bara för att visa min uppskattning för OBS, men jag tror inte att de hade fattat grejen. Men OBS är min favorit! På lördagskväll så var vi på 30årspartaj. Helen har inte legat på latsidan utan hon hann med att fylla 30. Det var trevligt, det bjöds på mat, tårta och dricka. Jag drack dock inget eftersom jag körde och vi skulle dessutom upp tidigt dagen efter. Det blev en tidig kväll för oss.

Söndag! Runt 04.00 ringer klockan, upp som ett spjut! Kissa, kissa, borsta, borsta, skynda, skynda! ÄNTLIGEN ÄR DET DAGS FÖR DET EFTERLÄNGTADE RHODOSBESÖKET! (Precis som att semestern började på Larran, så gjorde även Rhodos det kan man säga. Efter ett par öl/Smirnoff Ice så var det planerat att vi skulle åka. Dagen efter sitter vi på OBS och bokar). Planet gick åtta, när klockan var runt tolv var vi nere i värmen. Våra väskor var på vift men Fredde fann dom. De låg och snurrade på helt fel band. Vi skyndar oss till bussen. Varma och andfådda når vi bussen. ALLA satt och väntade på oss. Men skit i det! Vårt hotell var mysigt. Aningen litet Hotellrum för 3 personer. Men vi klarade det galant. Det blev ett dopp i poolen på söndagen och sedan lite vila innan det var dags att gå ut på stan. Vi hittade ett trevligt drinkställe där de sålde alla möjliga sorters drinkar för ca 55:-. Det var frukter, paraply och tomtebloss. Jättetrevligt. Där var vi ofta under vår semester. På måndagen vaknade vi vid halv nio. Gick ner och åt frukost sedan gick vi upp och smorde oss och gjorde oss i ordning för stranden. Vi bodde ca 75 meter från stranden. Vi la oss där och ”njöt”. Det blåste så det stod härliga till. Det gick inte att vara på den stranden. Så de övriga stranddagarna gick vi till andra sidan där det var betydligt lugnare. Vi hyrde även bil den sista veckan. På ca 12 timmar med ett par stopp för att titta på sevärdigheter körde vi runt ön. Om man är mer än två så är en Cabbe inget att rekommendera. Då måste man noga kolla hur baksätet är samt hur mycket vind det kommer på passageraren där bak. Det var tur att jag hade bälte annars hade jag blåst bort.  Nog om Rhodos! Det finns så mycket att berätta men jag vet inte hur jag ska göra för att få med allt. (Kanske kommer det en dag för dag berättelse om Rhodos…. Men förvänta er inte för mycket)

När vi hade kommit hem spenderade vi ett par dagar hemma i lägenheten. Måndagen bestod bara av tvätt. På tisdagen cyklade vi iofs till BO01. Onsdagen åkte vi ut till kollo och sov där till torsdagen. Det var trevligt. Grillade och satt inne hos pappa till sent på kvällen. Vi har hunnit med ännu en fest, en snabbvisit i Göteborg och Liseberg sedan på hemvägen åkte vi till Ullared och shoppa lite. Sen har det varit hemmadagar resten av den sista veckan. Jag har, med hjälp av härligt folk, rensat ut lite skåp här hemma. Det var verkligen välbehövt. Vad är det för jävla skit man samlar på sig, och viktigast av allt, var får man skiten ifrån??

Semestern avslutades  som den började, på Larran med trevligt sällskap. Vi bowlade och hade trevligt. I lördags när vi satt på Larran kom årets citat. Utan tvekan!

Sagt av Larsen;

Jag är lite orolig för Elin. Jag frågade henne på Helens 30årsfest varför hon var ensam. Hon svarade att hon inte viste, jag är kanske kräsen, sa hon. Men Elin, i din ålder kan man inte vara kräsen!

Det var så roligt, och det kom från ingenstans och samtidigt kändes det som att det kom rätt från hans hjärta. Ett riktigt gott skratt för hela gänget!


Nu är man igång och jobbar igen! Två veckor, sen är det plugg som gäller. Det ska bli skönt att koncentrera sig enbart på pluggandet!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: