2010-08-20
 10:04:38

Ujauja uja.

Idag blir det ännu en tripp upp till smålands skogar. Det ska bli trevligt trotts mindre trevliga omständigheter.
På måndag ska vi ta ett sista farväl av trollmormor som Elin så sött har döpt henne till. Det kommer inte att vara lätt. Trotts allt så har hon varit en snäll mormor för mig och Elin. Det kommer att vara tufft. Speciellt att se mamma i total kollapps. För det är det som kommer att ske. Jag har aldrig sett min mamma totalförstörd så jag fasar lite för det. Men jag ska ta hand om henne, ta hand om henne så gott det går. Min lilla mamma.... underbara mamma....

     

Men man får inte vara självisk i lägen som dessa. Trotts att man är ledsen över att ha misst mormor, som man inte träffade allt för ofta, men hon är ju ändå min mormor. Men trotts att man är ledsen så får man se det från hennes håll. Hon har fått som hon har velat, hon är nöjd nu och hon har inte ont mer. Hon sover gott om nätterna. Är ute i skogen på dagarna och plockar svamp och bär. Men det bästa av allt är att hon återigen får vara med morfar. Jag tror att dom har bosatt sig i en husvagn. Eller jag vet att dom bor i en husvagn. Och om dagarna sitter dom i sina badenbaden utanför förtältet och äter skorpor och dricker saft. Som mormor har gjort själv. Ibland för att festa till det tar morfar extra mycket smör på sina skorpor.  Och ost. Anis-ost. Mormor låter honom göra det. Hon bara tittar på morfar och skrattar lite åt honom när han brer på med sitt smör. Sen spelar dom lite kort.




I tisdags var vi på en annan begravning. För vår fasters man. Vi var och hämtade hem Fredrik från jobb innan vi skulle iväg. I handen hade Elin tre rosor. Handbuketter som vi skulle lägga på kistan. Idag berättade hon en hemsk tanke för mig.

Tänk om vi skulle krocka och alla tre dog. När dom hittar oss, så ligger jag där med tre begravningsbuketter i handen. Tre röda rosor. Det hade varit läskigt.

No shit! Tro fan att det hade varit läskigt!! Men nu behövde det aldrig hända som tur är!


Fredrik - jag tror aldrig att han har varit på begravning. Men han vet då hur man ska vara klädd. Han är så jävla underbar min Fredrik.

Elin - Hon ser så mjuk och go ut. Jag vill bara knipa hennes underbara kinder och gosa in mig i henne. Hon är så jävla underbar min Elin.

Mamma - Hon är också en underbar människa. Hon är så stark. Men kanske behöver hon bara få gråta och släppa ut en massa som hon har inom sig. Men hon är alltid lycklig utåt. Gråt lite underbara mamma! För hon är jävligt underbar min mamma.

Göran - Han är av en speciell sort. En mycket god sort. Ibland är han sur och ibland är han glad. Jag älskar att komma hem till honom och han kommer och möter mig och kramar mig och säger "Hej tjockis". Han är jävligt underbar min Göran.

Pappa - Pappa är min pappa. När han har sina bra dagar så är han jävligt underbar han också, min pappa.

Nej om man skulle göra lite nytta här hemma .... Men jag tror inte det idag :)


Anonym

Emelie är en underbar dotter som alltid ställer upp och gör mig glad.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: